2016. november 28., hétfő

Maci csörgő

Kedves barátomnak és a feleségének szeptemberben kisbabájuk született. És mint mindig, mikor egy ismerősömnek babája születik, most is sokat agyaltam azon, hogy mit is készíthetnék nekik ajándékba. Tavaly egy pár cipőcskét készítettem, amit elég hamar kinőtt a bébi. Ezért azt nem találtam túl ideális ajándéknak. Gondolkodtam az állatfigura-fejjel ellátott kis takarón, amit szorongatni szoktak a picik. Nem tudom, mi a neve, de nem is tetszenek ezek.
Sokat keresgéltem, majd véletlen belebotlottam egy macis csörgőbe. Nagyon megtetszett és elhatároztam, hogy a fotó alapján meghorgolom.

 
Mit ne mondjak, már megint jól megcsináltam magamnak!

Az még hagyján, hogy kitalálom a leírást úgy, hogy arányos és aranyos is legyen, de hogy csörögjön is?! Na az izgalmas volt!

Az első ötlet az volt, hogy veszek egy Kinder tojást, a csokit megeszem, a belsejébe teszek rizst vagy felesborsót, hogy csörögjön. De nem csörgött.
Férjem javaslatára bementünk a legközelebbi horgászboltba és vettünk csörgős kapásjelzőt.

Szerintetek hülyének néztek, mikor elmondtam, hogy mire kell, vagy hülyének néztek?!

A következő probléma az volt, hogy a maci belsejében letompította a tömítőanyag a csörgőt. Végül az a megoldás jött be, hogy csak a tojás felét használtam fel úgy, hogy a nyitott része lefelé álljon, ebbe jött a csörgő és alul beférceltem a macifejet.
Mivel kicsi babáról van szó, és mint tudjuk a gyerekek mindenre képesek, legyenek azok akárhány évesek. Ezért a tömőanyagot harisnyába raktam, így tömtem ki a figurát, nehogy a kicsi kiszedje a tömőanyagot.

Nem lett tökéletes, de én akkor is büszke vagyok rá!
A lényeg, hogy hangosan csörögjön és ezzel a szülei idegeire mehessen a kis Dani! Yeah!

Maga a csörgő kb. 14 x 13 cm. 2,5-ös tűvel készült horgolófonalból.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése