2019. január 22., kedd

Feliratos kesztyű, sál és sapka szett

Kollégám feladta a leckét az ősszel: horgoljak neki sálat, sapkát és kesztyűt. De nem akármilyent! A két gyerkőcének a becenevét mindenképpen rá kell írni!

Szerencsére a jó meleg anyagból készült szettben a kollégám nem fagy meg. Legalább is a fülei még megvannak...
Az elmondása szerint Nona és Boti is szívesen játszanak bennük otthon. Szóval én már nem lehetek elégedetlen!


A sál és a sapka elkészítése nem is volt gond. A kollégámmal együtt kerestünk mintát.
A sapka szimpla hátsó hurokba öltött rövidpálcákból készült.
A sálat első és hátsó relief pálcák váltakozásával készült mintával tettem érdekessé. Kapott egy kis keskeny szélet rövidpálcákból, hogy szép egyenletes legyen a széle.

Szerencsémre mindig rá tudtam próbálni a kollégámra, hogy jó legyen a méret.


A kesztyűnek jobban örültem volna, hogy egyujjast kér, de ez nem jött össze...
Volt a tarsolyomban egy kesztyű leírás, amit évekkel ezelőtt a tesómnak horgoltam csak ujjatlanban.
Most hiába mértem le a kollégám kezét, az ujjak nem igazán sikerültek jól. Volt, amelyik rövid lett és volt, amelyik hosszú. Rutinosan nem varrtam el a szál végét, így könnyen tudtam igazítani rajta.

A másik bonyodalmat a kesztyűnél a betűk elhelyezése okozta. Nem igazán jött össze az eredeti elképzelés: az ujjakra szerettük volna a betűket felhímezni, de a kezeket ökölbe szorítva, nem nézett ki szépen. Ezért választottuk ezt a keresztbe felrakott megoldást.


A betűkhöz találtam a neten horgolási rajzot. Sajnos, ami a rajzon egyforma magasságú, az a valóságban nem igazán az. A "T" betű szárát meg kellett hosszabbítanom, a "B" betűvel bármit kezdtem, akkor is nagyon nagy maradt. Bevallom őszintén, hogy nem volt energiám újraálmodni a betűk meghorgolását. Így a felvarrással próbáltam "kiegyengetni" a különbségeket.

És akkor jöjjenek a leírások:
A megnevezésekre kattintva már fel is ugrik a leírás.

Köszönöm szépen a leírások megalkotóinak, hogy segítségemre voltak a munkában! 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése