2018. január 19., péntek

Tengerimalac

A főnököm és a párja nagy tengerimalac-rajongók.
Szeretett malackáikat az elmúlt egy-két évben búcsúztatták el. Próbáltam élő malacot rájuk tukmálni még a nyáron, de az volt a válasz, hogy: "Többet nem akarunk megsiratni!" Majd jött az ötlet még az ősszel, hogy egy horgolt malackával mégis csak meglepné a kedvesét karácsony alkalmával.
Mondtam, hogy jó. "És milyen színű legyen?"
Mire jött a válasz: "Olyan tengerimalac színű!"


Aztán a főnököm megnézte a "gugliban", hogy milyen színű is egy tengerimalac? Mondanom se kell, nagyokat csodálkoztunk, hogy mennyi szín és minta variáció létezik!


Az egész szituációról Móricz Zsigmond, a Török és a tehenek versikéje jutott az eszembe:


"Volt egy török, Mehemed
Sose látott tehenet.
Nem is tudta Mehemed,
Milyenek a tehenek. 

Egyszer aztán Mehemed
Lát egy csomó tehenet.
Csudálkozik Mehemed,
Ilyenek a tehenek? 

Én vagyok a Mehemed!
Mi vagyunk a tehenek!
Számlálgatja Mehemed,
Hány félék a tehenek. 

Meg is számol Mehemed
Három féle tehenet:
Fehéret, feketét, tarkát,
Meg ne fogd a tehén farkát! 

Nem tudta ezt Mehemed,
S felrúgták a tehenek!"


A malacka 3,5-s tűvel készült.
És még a méretét is tudnám, ha meglenne a cetli, amire írtam, de nincs.
Hozzávetőlegesen 20-23 cm a hossza. Orrát, száját hímeztem, a szemei, azok biztonsági szemek.
A LEÍRÁST ITT találjátok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése